Business Case Amphia Ziekenhuis
Business Case Amphia Ziekenhuis

 

Als ergens continuïteit een absolute voorwaarde is, dan is het wel in een ziekenhuis. ‘Mede dankzij onze hardware support overeenkomst zijn we gegarandeerd 24/7 in de lucht’, aldus Norbert Mateijsen, hoofd infrastructuur bij het Amphia Ziekenhuis.

Met ruim 265 medisch specialisten, 4500 medewerkers en 350 vrijwilligers verdeeld over vier locaties behoort het Amphia Ziekenhuis tot de vier grootste algemene ziekenhuizen van Nederland. Naast medische topzorg behoren ook opleiding en onderzoek tot de kerntaken.

Hardware support 7 dagen per week, 24 uur per dag via 1 loket.
Dutchict verzorgt sinds 2009 de hardware support op het totale serverpark: ‘Bij een hardware storing in één van de servers melden we dat bij de support desk. Als het gaat om een relatief eenvoudige vervanging dan stuurt Dutchict het onderdeel op en voeren we het werk zelf uit. Bij wat ingewikkelder storingen komt er een monteur langs. De afgesproken responstijd varieert, van een aantal uren tot NextDay, afhankelijk van hoe kritiek de functionaliteit is. Alle storingen kunnen we 7 dagen per week, 24 uur per dag via één en hetzelfde loket melden en dat werkt voor ons erg prettig. Wat me verder opvalt is de flexibiliteit waarmee verstoringen worden opgepakt. Er wordt altijd gezocht naar een passende oplossing.’

Hoe het begon
Toen het Amphia Ziekenhuis voor een specifieke hardware vraag bij de huisleverancier niet direct het antwoord vond, schakelde Dutchict één van haar consultants in: ‘We zochten een oplossing om een beeldkaart in een server goed samen te laten werken met de hardware en legden deze vraag neer bij de Dutchict accountmanager, die voor ons als centraal contactpersoon fungeert. Hij zorgt ervoor dat al onze vragen bij de juiste persoon terecht komen. De consultant van Dutchict slaagde erin om de juiste onderdelen te definiëren en te implementeren. Daar waren we erg blij mee. We overwegen nu om in de toekomst vaker hardware bij Dutchict af te nemen.’ Ook over andere diensten zoals telefonie en printing zijn Amphia en Dutchict met elkaar in gesprek.

Altijd in contact
De zorg in een ziekenhuis moet uiteraard 24/7 beschikbaar zijn: ‘Voor cruciale onderdelen hebben we redundanties ingebouwd, zodat we direct op een andere server over kunnen schakelen bij een storing of uitval. Mede dankzij de SLA-overeenkomsten met Dutchict kunnen we de continuïteit van onze systemen garanderen.’

Bekijk onze Hardware Services

Dankzij de SLA-overeenkomsten kunnen we continuïteit van onze systemen garanderen."

Norbert Mateijsen
Hoofd infrastructuur bij het Amphia Ziekenhuis.

Delen: